Funderingar

Musik kan få mig att tänka så himla klart ibland. Ikväll är det Jasey Rae, Like A Knife, Fall For You och Suppose som går på repeat. All Time Low och Secondhand Serenade för er som inte har lika stor koll. De akustiska låtarna är ju utan tvekan bäst.

Jag är lite bekymrad över min lilla häst. Hon beter sig så underligt just nu och jag hoppas att det är alla vår-grejer som spelar in. Ibland får jag för mig att hon tröttnat eller att hon blivit dement. Kan hästar bli det..? Hon har ju börjat med att springa rätt på i stallet när man släpper upp hästarna från hagarna och verkar ju inte fatta vart hon bor längre? Eller är hon bara busig?!

Idag när jag var ute och red blev jag faktiskt rädd en gång. Hon var tittig och lite spänd hela ridturen, men jag höll mig lugn och hon skötte sig fint emellanåt, hon gick riktigt fint där på fältet ett tag. När vi kom upp på åsen provade jag att galoppera lite försiktigt och det gick bra, vi tog vänster galopp över hela lång-raddan på åsen och sen vände vi och tog höger galopp tillbaka. Hon var så otroligt frän och shiiit vilken POWER det var i bakdelen! Hon krökte på nacken helt av sig själv och flög fram i varje steg, men samtidigt så var hon lyhörd och tog minsta lilla förhållning jag bad henne om, helt underbart!

Men sen sista vändan så bara tar hon bettet helt plötsligt och verkligen sticker med mig! Och nu menar jag verkligen sticker! Jag har ridit henne i snart 9 år och vet alla hennes trix och hur jag ska få henne att lugna ner sig, men den här gången fick jag verkligen ingen kontakt alls i början! Jag frös till en sekund för hon fortsatte att kuta fastän jag styrde sick-sack över vägen och styrde mot träd och stenar! Jag fick väja undan för annars hade hon seriöst sprungit rakt in i ett träd! Jag har aldrig varit med om något liknande... Jag fick till slut stopp på henne, efter att ha styrt in i en stor snöhög som fanns kvar. Då fick jag en hemsk känsla som jag inte kan förklara. Jag hoppas att det bara är vårkänslor? Eller kan hon vara överfodrad? Jag klurar vidare.

Vissa dagar är hon som en död fisk och bjuder inte ens framåt, andra dagar är hon såhär. Visserligen har hon alltid varit så, men inte såhär pass pigg och crazy! Vildare med åren?

Well, nog om min lilla pälsboll! Jag ska sova nu, om 5 timmar ska jag upp och åka iväg på tävling med min söta "lillasyster" Maya och underbara ponnyn Misty. Håll tummarna för att det går bra. :)

Natti!

Kommentarer
Postat av: hamreryttarna

HAHAHAH jag känner as många som gjort det xD

och till kossor också XD

2011-04-03 @ 17:42:29
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: Matilda

sv: hihi det kommer;) tänkte försöka ladda upp dem nu faktiskt! ;D

2011-04-03 @ 19:46:49
URL: http://ponyhopparn.blogg.se/
Postat av: Matilda

sv: ja! men det får han nog;)

2011-04-03 @ 21:11:06
URL: http://ponyhopparn.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det låter som vårkänslor. Quinnie beter sig också skumt (enligt Veronica då, jag känner ju inte henne så bra än), hon totalvägrar att komma in från hagen. Man får jaga henne i säkert 30-40 minuter innan hon ger sig! Och hon är superpigg och bara busar i paddocken så det är svårt att rida. Ston alltså! Ston + vårkänslor!!

2011-04-03 @ 21:47:53
URL: http://hkanerva.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Brunst på gång?

2011-04-04 @ 21:48:14
Postat av: Sara- Hamreryttarna

En tävling på en Måndag :o?

2011-04-04 @ 22:36:49
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: Rosanna Zimdahl

sv jaa visst är hon vacker! :D

2011-04-05 @ 21:20:52
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/
Postat av: ina

var med och tävla om att blig dagens blogg :)

2011-04-05 @ 22:23:03
URL: http://eliteriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0