Hamre! Hamre!! Hamre!!!

Yeeeeeeeeeey! Värsta superhelgen för våran klubb! (Okej, förutom att underlaget i stora ridhuset verkligen är sämst och det var massa ekipage som druttade omkull... Kan de bara lägga in nytt underlag eller?!)

Anyhow, i lördags var jag stallet från 9-18, kollade först på alla som tävlade och det gick så bra för många! Det var många fina rundor i 0.90-klassen, Bambi och Katta var fett med sötast! Det var superkul när Erica & Nova vann 1m-klassen och vi hade värsta hejarklacken på läktaren! Sen kom hon även 5:a i 1.10-klassen och Fanny med Rebecca S kom 4:a!

Så himla fina! :)

Duktiga!

Efter tävlingarna red jag min lilla sötis! Red först i paddocken och det blåste ju storm så jag hade förväntat mig en pigg och galen Lizzy, men hon var så jävla duktig! Väldigt lyhörd och gick så himla fint så jag nästan tappade hakan! :o Det var premiär-ridturen i paddocken och hon var som en helt annan häst att rida! Efter ett tag gick vi vidare till lilla ridhuset och hoppade lite. Ville bara få ett par bra språng och känna att hon inte var dum eftersom det gick så dåligt sist vi tränade. Och det gick helt underbart bra! Hon hoppade så fint, jag var lugn och fick tillbaka den där känslan som jag brukar ha! Lovely!! :)

Jag slocknade vid 22-tiden på kvällen medans resten av vässan dansade loss till Hoffmaestro på Pluto. men äääääsch! ;)

På söndagen var jag banansvarig/hästskötare/prisutdelare/allt-i-allo! xD Det var en lååååång dag men det var jättekul! Hjälpte Maya med Misty och Josefine med Günter innan första klassen och det gick bra för båda ekipagen!


Prinsessorna! Felfria i LD, så duktiga! :)

Sen var det dags för laghoppning i Division 3, Hamre hade 2 lag och det gick bra för båda lagen! De kom på 2:a respektive 4:e plats av 8 startande lag. Jättekul!! :) Andra omgången går i Virsbo 21 maj, håll tummarna då så hoppas vi det blir A-final efter det. :D


Alla ekipagen red felfritt och fick fina stilpoäng! Det var nämligen stilbedömning!
Ebba & Salero, Maya & Misty, Lagledare Tina, Emmy & Filur, Sara & Dunder
Grattis till en fin 2:a plats sötnosar!!




Sen var det dags för LC där Hamre kammade hem både 1:a, 2:a och 3:e platsen i Kategori C!! Dessutom tog Julia Karlsson hem 3:e platsen i Kategori D med sin fina ponny Marengo! (hittar ingen bild på dem tyvärr)

Matilda & Shakira vann! Moa & Shaggy kom 2:a och Frida & Sheila blev 3:a :)




Dagens sista klass var en LB och även där kan man säga att Hamre sopade banan!! Det blev ännu en seger och en andraplats i Kategori C, av samma ekipage som i förra klassen, Matilda & Moa!! :D

Vilken toppen-dag för dessa duktiga två! :D


I Kategori D vann Emma & Kersenhof och Amanda med William kom 4:a!


Så himla kul att det går bra för så många duktiga Hamre-ekipage!! Grattis till alla!! :D (Ja, jag är fett engagerad och tycker det är galet skoj!)

Tävlingen var slut vid 16-tiden och då red jag ut en skritt-runda med Sandra, Maja och Ebba. Mysigt och roligt! Mockade och fixade allt till prinsessan. Åkte hem, duschade, åt lite och pussade på katterna som hade saknat mig för mycket! Tog sen bussen till stan och umgicks med min favorit-gosis. Fick massage imorse och det behövde mig rygg kan jag säga! Tack baby boo :*

Åkte till stallet och red ut i det fina vädret idag med Ebba, Emilia och Iza. Tog björnöskogen och fälten, sen red vi i paddocken. Lizzy var busig och kutade iväg ett antal gånger, taktade och hade sig, sötis! Tog ett tag innan hon koncentrerade sig, men sen gick hon superfint! Det kändes jättebra verkligen. Pysslade och mös med henne och babblade massa med Mia innan jag fick skjuts 'hem'. Åkte ju ner på stan, gick ut med Pudding och sen hem! ;)

Hoppas någon orkade med detta låååånga blogginlägg som tog mig 1 timme att göra!
Puss and schmejk! :*

P.S Många av bilderna är lånade av Alexandra Sjöblom och en av Josefine Elovsson, hoppas det är okej?! Bjuder på en länk som tack! (a)

Kommentarer
Postat av: jossan

Hamre i våra hjärtan!<3

2011-04-12 @ 07:17:08
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: fena

I like! :D Och jag gillar att det tar en timme för fler än mig att skriva ett jävla inlägg! ;D

Skönt att du har haft en sån jäkla bra helg, makes me happy!<3

2011-04-12 @ 19:10:57
Postat av: Sara- Hamreryttarna

haha det var av mig du låna bild :D asså den på Matilda o Shakira :)

2011-04-15 @ 15:34:39
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0