I rock

Man har så kul med toffifee! Oh yeah att man har! Sitter i min sköna soffa och är bara så nöjd med mig själv. Fan vad bra det känns! Idag var första dagen på resten av mitt liv. Jag har varit duktig idag, och snart ska det inte kännas speciellt att vara duktig, det ska ingå i min vardag. Jag har handlat bra mat, lagat bra mat, diskat undan, och gjort allt det där som jag aldrig gör.

Jag har bestämt mig för att ändra min livsstil nu, till ett sundare liv. När man känner hur energin inte räcker till att ens gå från bussen uppför en backe, då är det kanske dags att tänka om? När pengarna bara går till läsk, pizza, mcdonalds, frysmat, nudlar och färdiga mackor är det nog ännu mer dags att tänka om!

Bara för att jag är smal betyder det inte att min kropp mår bra, för det gör den verkligen inte och det är dags att jag börjar ta hand om den. Jag vill inte förstöra det jag ska leva med och i resten av mitt liv.

Jag har bestämt att frukosten på vardagar ska bestå av havregrynsgröt och mjölk istället för mackor och juice. Förhoppningsvis ger det mig mer energi att orka ända fram till lunchen. Jag ska göra allt jag kan för att laga ett mål bra mat om dagen, antingen till lunch eller middag. Däremellan ska jag börja äta frukt som mellanmål istället för massa snask! På helgerna ska jag tillåta mig själv att äta lite 'lyxigare' frukost och då får jag även äta pizza och sånt där, men icke annars! Struktur för fan! Jag är peppad! ^^ Dessutom kommer Michelle och jag laga mat tillsammans ibland, förhoppningsvis 1 gång i veckan, det är ju roligare än att göra det ensam liksom. :)

Min kropp kommer nog bli väldigt glad av detta och då sprider det sig förhoppningsvis till själen!

Nu väntar jag på Isabelle, sen blir det massa Lword och lite snacks, men det är ju faktiskt helg! ;) Peace!

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Ett tips: Om du lagar mat en gång om dagen kan du laga två eller flera portioner så räcker det till två varma mål mat/dag, om du har plats kan du ju frysa in lite matlådor också. Inte jobbigare att laga flera portioner när man ändå är igång. :)

2011-02-05 @ 11:23:13
Postat av: michelle

power to the health!!! (Some kommer ge oss massa power) ;)

2011-02-05 @ 11:57:04
URL: http://millimell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0