Mihihihi!

Jag tänker börja med att berätta hur jävla nöjd jag är över min insats idag! Jag har varit positiv hela dagen och liksom bara kööööört, precis sådär som jag jobbar för att varenda dag ska bli framöver! Fixade stallet imorse, fixade lite annat viktigt, fixade sen massa tvätt och vek t.o.m allt som jag brukar strunta i. Fixade en dusch. Var i stallet och fixade klart allt innan träningen, åt ett ordentligt kvällsmål och bytte även mina ridvantar till en annan storlek och färg. Jag var väldigt grå idag, jag gillart! Matchade som bara den hihi.

Gav gärnet redan från början av hoppträningen och höll måttet hela tiden! Blev lite trött, men jag kämpade på för jag vet mina mål för denna termin. Och man måste jobba för att komma någon vart! ;) Lizzy var pigg och glad i början av ridpasset och det gick verkligen STRÅLANDE! Fick mycket beröm av Bobo och hon kändes superfin.

Sen hände det nått... hehe! Vi skulle fortsätta hoppa 5,5:an som vi började med och då kom hon fel på travbommen och så blev det jättelåååångt till oxern och då klämde hon in 2 galoppsprång, men i sista stund så ba NEJ STOPP och jag tjohooo flög av. Och dum som jag är håller jag kvar i tyglarna och släpas mot underlaget, bommar och fan vet vad. Det sitter typ i bakhuvudet att jag inte ska släppa de eftersom jag brukar ramla av ute på fält och sådär ibland ehehehehe.


bild från maj 2010, den formen på magen jobbar vi på! :)

Så jag blev lite skakis och hade ont i knäna som tusan! Men på't igen bara! Lizzy kände såklart av min misstänksamhet och började även bli trött, så hon tog tillfället i akt att leka dryg-pownie-som-gör-lite-som-jag-vill efter det! Men jag gav mig inte utan red så gott jag kunde och till slut så gav hon sig den lille skiten! VICTORY! Älskar känslan av när man verkligen får igenom något och övertygar hästen om att det visst ska vara som JAG tycker!

Kom hem från stallet vid 21:40! Snacka om att jag bara har chillat i soffan sen dess. Lyssnar på lite musik och klappar på en gosig katt. :) Snart blir det att förflytta sig till sängen och hoppas på att jag kan sova trots att det fortfarande är fullmåne ute...

Tok-längtar till den 29:e!!! :D

PEACE!

ööört! vi skulle hoppa 5,5:an och hon ttyp snubblade på första hindret, kom liksom fel på travbommen så då blev det aslåååångt och då klämde hon in 2 galoppsprång, men i sista stund så ba NEJ STOPP och jag ba tjohooo flög av x)
och dum som jag är, släpper jag inte tyglarna xD sitter typ i bakhuvudet eftersom jag ofta ramlar av ute, så då typ gör jag ju mer illa mi

Kommentarer
Postat av: Matilda

sv; Jax)

2011-01-20 @ 19:31:08
URL: http://ponyhopparn.blogg.se/
Postat av: fenis

du är så duktig bruden! stolt som fan ^^

2011-01-20 @ 23:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0