Chockad deluxe

Alltså, vad ska man skriva? Om jag klagar ur mig kommer någon nisse kontra med "Men tänk på barnen i Afrika, det är mer synd om dem." Helt ärligt, jag skiter i det som händer i Afrika för tillfället. De blir iaf inte bombade av någon snubbe från sitt eget land mitt på en fredagseftermiddag! Och de blir heller inte nerskjutna av samme man på sitt sommarläger! Jag är så otroligt less på att vissa beter sig som idioter i den här världen.

Kan inte alla bara vara helt vanliga, snälla människor som inte slåss? Som jag? Som mina grannar? Som mina vänner? Vill inte alla kunna leva i en värld där man inte behöver vara rädd att det ska smälla av en bomb runt hörnet? Tydligen inte, och det skrämmer nästan livet ur mig.




Jag har studerat aftonbladet's hemsida flitigt denna kväll, och jag har även tänt ett ljus. Det stör mig att jag inte kan hjälpa till på något vis. Mitt empatiska sinne blir så ofantligt påverkat av denna händelse och jag önskar jag kunde göra något!

Det är tur att det i varje fall finns kvar en del människor med sunt förnuft, som Norge's statsminister Jens Stoltenberg. Han sa denna fina mening i ett uttal idag:
- Vi ska visa att svaret på våld är ännu mer demokrati.

Det får avsluta mitt inlägg för i natt. Peace out!

Kommentarer
Postat av: michelle

de tycker jag! puss<3

2011-07-24 @ 08:25:20
URL: http://millimell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0