Putte i parken, del 2!

Jaaa, nu kommer lite text om torsdagen och fredagen! :)

Vi vaknade runt 11 på torsdagens förmiddag, riktigt skönt att kunna sova så länge! Det var molningt och därför inte stekhett i tältet, me likey! Jag åt frukost uppe i mattältet och sen mös jag med Viktor, Amanda och Johanna hela dagen på campingen. Det började åska och regna som tusan framåt kvällen och Johanna var jätterädd stackarn! Vi kurade ihop oss i Viktor & Amandas 4-mannatält, lyssnade på musik och halvsov tills klockan blev 22 typ.


Johanna "lill-Ke$ha" och Viktor!
Foto: Jaaaag med min kamera höhö! ;)

Vi drog till festival-området och jag han se ca 30 min av Far East Movement innan mitt första jobbpass började! Skulle jobba från 00 till 12 nästa dag(!) Jag blev placerad med Sandra där man lämnar in upphittade grejer, det var sjukt najs! Vi kunde höra allt från stora scenen och dessutom hjälpte jag en kille återfå sin halvt-trashade HTC. Hela displayen var krossad, men den funkade att ringa med. Han blev huuur glad som helst när han fick tillbaka den! ^^


Far East Movement! Det var galet, alla bara studsade framför scenen! ;D
Foto: Emilia Lilljebjörn

Runt 2-tiden blev vi omplacerade för att vakta hela området. Jag fick det bästa stället, Blå Lund. Där vaktade jag öltältet genom att sitta i en soffa i 4 timmar och lyssna på musik. Mat fick jag när jag ville, var bara att snacka i min walkietalkie hihi! Så ja inget att klaga på direkt. ;) När klockan blev 6 och halva tiden hade gått fick jag byta ställe och hängde istället bakom och framför stora scenen. Hade jättekul med Rikard och David. Fick fixa artistloger och hålla utkik efter folk som tog sig in. Vi klarade oss utan inbrott hela natten/morgonen. ^^


Blå Lund! Jorasåatteh! Soft eller vad.. ;)

Någon var döööd efter 12-timmars jobb! (Det är alltså fredag nu!) Försökte sova en skvätt men utan framgång... La mig på gräsmattan men det började såklart regna. Sket i att sova och lekte med Viktor, Amanda och Johanna istället! Vi drog ner på stan, käkade donken och besökte systemet. Jag var så övertrött att det kändes som jag var aspackad hahaha. Vi hade galet kul kan jag säga! Gick och sjöng och hade oss hela vägen, awesome! ;D


Foto: Emilia Lilljebjörn

Vi drog för att se Veronica Maggio vid 19-tiden. Det var grymt och vi njöt av hennes sköna röst! Efter det så fick jag dock värsta svimnings-känslan och bestämde mig för att inte vara kvar. Jag drog till campingen och la mig i tältet. Det tog ca 4 timmar för mig att bara varva ner! Somnade iaf runt 00 när de flesta drog. Hade då varit vaken i 36 timmar! :o Tur att jag hade sovmask och öronproppar! ;)


Hähä! ;)

Del 3 kommer innehålla det mest spårade! Haha, kan säga att de två sista dagarna definitivt var roligast! ;) Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0