I'm only human, I've got a skeleton in me

Hallooooooo!

Dags för lite uppdatering i bloggen dååååh! ;) Har haft en bra helg, även om jag är ganska besviken över en sak. Tur att stallet finns så man kan vara glad ändå! I fredags fick min prinsessa ta ett bad, för när hon kom in från hagen var hela hon blöt av regnet och under det blöta var hon jättelerig! Kände inte för att vänta tills hon torkat och sen borsta, så det blev att löddra in hela henne i schampoo! :) Hon fick sen torka medans jag skvallrade lite med Anki & Mia medans Iza, Maya och Matilda red i stora.

Iza har förresten skaffat blogg nu! Jag sa igår att jag tyckte hon skulle göra det, så idag har Matilda hjälpt henne att fixa en galet söt blogg! Gå in och läs vettja! :D HÄR


Iza med sin ponny Kate :*

Igår hade jag stalljour, Lizzy och Wiona så jag var i stallet väldigt länge! Red Wiona på förmiddagen och hon var så rolig, gjorde en massa glädjeskutt! Det var Aroscupen och när vi red förbi alla fotbollsplaner så hoppade hon liksom rakt upp i luften och så såg jag frambenen vifta haha, så söt! När vi kom upp i skogen lugnade hon sig lite och vi kunde trava också. Sen tog vi en skritt-tur tillbaka till stallet. Ska ha henne nästa helg oxå, wiie! :D Jag älskar att rida ut på henne! :)


Sötnos hezten med sin ägare! ^^

Sen mockade jag åt båda och fixade mat & vatten! Maya kom sen så vi åt tillsammans i cafeterian. Sen var det dags för oss + Isabelle att bygga lite hinder i paddocken. Hihi, fin skiss va! ;) Studs, fem och en halva och en långsida med 2 räcken!



Det gick jättebra för alla 3 att hoppa! Misty och Maya hoppade på vanligt tränsbett och det gick galant! Isabelle och Quanda hoppade allt jättefint och lilla unghästen stannade inte och tyckte det var läskigt en enda gång! Lizzy tyckte det var jättekul att få hoppa, vi hade inte hoppat på 2,5 vecka! Allting kändes enkelt, hon bjöd på alla hinder och 5,5:an hoppade vi ända upp till 90 cm utan problem. :D


Världens bästa! Bild från en träning :)

När vi hade ridit klart så var jag duktig och smörjde mitt träns och sadelgjorden. Skrubbade rent skydden också. Matilda höll mig sällskap och vi babblade en massa skoj! ;) Sen kom Anki och Iza med donken, mums! Jag stannade kvar och hjälpte Iza lite när hon hoppade, det gick jättebra verkligen! Sen red Matilda Kate och hoppade lite, hon ska få tävla henne och sådär några gånger. Det gick jättebra för dem och Kate kan verkligen hoppa! Iza red runt på Shakira i alla gångarter samtidigt och hon var jättesnäll. :)

Sen fodrade vi ridskolestallen och tegel, efter det fick jag skjuts hem av Anki. Hade varit i stallet i 11,5 timmar då haha, var sååå trött när jag kom hem igår! :o Så idag har jag bara sovit/chillat/läst/gosat med katterna hela dagen! Har varit jätteskönt. :)

Längtar tills jag ska följa med Maya, Mia och Misty på meeting! Har fått reda på att stugan vi ska bo i är hur mysig som helst! Campingen ligger precis vid sjön så hoppas verkligen på bra väder! :D

"Campingen är liten och mysig med en sandstrand. Stugornas yta är 12 m2 med två våningssängar och matplats. Kokvrån är utrustad med kökplatta, kylskåp och husgeråd. Varje stuga har en egen liten möblerad veranda med tak."



Så fint! :D


Mysfaktor eller vadå?! :D :D :D

Sådär då, uppdatering av bloggen; CHECK! ;)
Pussigull!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0