fredagmys?

Snarare fredags-nys! Jag är tokförkyld och haft feber från och till hela dagen. Så jag blev hemma från arbetsträningen idag (som jag börjat med denna vecka) så jag inte skulle bli sämre. Vaknade 4 gånger inatt av att jag inte kunde andas pga allt snor...! Gick upp vid 12 och satt vid datorn och chillade ett tag, fick i mig frukost och lunch plus 2 alvedon så jag skulle orka resten av dagen.

Åkte och köpte spån på Granngården med mamma och pratade av mig en massa. Sen tog jag in hästarna och hjälpte Mia och Maya inför tävlingen imorn. Flätade Misty's svans och flyttade tävlingsskåpet och lite sånt. När jag skulle fixa Lizzy fick jag hjälp av en liten tjej som heter Ida. Hon var 9 år och hur söt som helst. Det var skönt att få lite hjälp bara sådär eftersom jag var sjuk och trött.

Vi gick till ridhuset och longerade och pärlan var superfin. Lite lat i början, men sen fick hon jättefin trav och i galoppen sökte hon sig framåt-nedåt och gick kvar där fastän vi inte hade några inspänningar alls. Bästa hästen! <3 LillaSara fick skritta av en sväng. Och ja.. så liten är hon ju inte längre, hon är ju 13 år! Tiden går så fort, jag minns när hon var 9 år och precis började hjälpa mig med Lizzy ibland. :')

Hjälpte Mia att fodra gamla stallet och sen skjutsade hon ner mig på stan. Jag gick ut med Pudding en sväng, handlade gottis på hemköp och kom hem vid åtta. Nu har jag myst ner mig i soffan med näsdukar, cola, kakor och kexchoklad med blåbärssmak! Tittar på Ice Age 2 som går på tv och myser med katterna.

Imorn blir det att stiga upp 6.15... Kommer vara trött, men kul ska det bli. Håll tummarna för Maya och Misty, de startar sin första lokala tävling tillsammans. Första riktiga tävlingen för Maya. Kameran följer med så det kommer upp bilder och film sen när jag har lagt in allt.



Här hoppar de sin första LD (60 cm) på en pay n' jump på Hamre. Supersöta eller hur?! :D

Kommentarer
Postat av: michelle

fett söta!

men mmh.. kan berätta sen

2011-03-06 @ 14:40:36
URL: http://millimell.blogg.se/
Postat av: elena

okej, nog för att jag har facebook igen, men...SKRIV BLOGG FÖR I HELVETE! ;D

2011-03-07 @ 16:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0