I'm back

Dålig update jag vet, men har verkligen inte haft varken tid eller ork att skriva om mitt liv. Har inte så mycket ork att skriva nu heller faktiskt, men jag gör väl ett försök!

Börjar med en väldigt tråkig nyhet som nog många har hört om. Sveriges egna 'Mr. Ridsport' Jan Svanlund har avlidit efter en tids sjukdom, han blev 69 år. Snacka om att jag faktiskt känner en klump i bröstet. Han har ju alltid kommenterat alla världscup-hoppningar och sånt på tv ända sedan man var liten. Det kommer kännas tomt och tråkigt utan honom. Har alltid gillat hans sätt att prata.

"Vila i frid Janne. Blir inte samma sak att se på häst-hoppning nu utan dig, din röst, ditt engagemang och din kunskap. Du var verkligen en passande person för det jobbet. We'll never forget you! Mina tankar går till dig och dina närmaste."





Well, annars då? Jorå, veckan har varit bra, men jag har varit trött. I tisdags såg jag och Isabelle Black Swan och den var verkligen så bra som jag trott att den skulle vara! Så jag är galet nöjd. Den var sjuk på ett bra sätt. 'Den sätter sig som en pil i bröstet' för att citera Elena.

Onsdagen var blandad. Först hade jag morgonen i stallet och sen var jag på min första KBT-behandling hos min pyskolog, det gick fett bra!

Efter det gick jag ut med pudding och sen mötte jag upp Michelle och vi gled runt på stan. Åt subway till lunch och kollade på duvtanten hahaha! Seriöst alla duvor följde efter henne! xD Jag åt en glass i det iskalla vårvädret och köpte en present till mig själv på Åhléns!


hihihihi, en sån här söt liten barbaskön blev min ;D

På eftermiddagen åkte jag tillbaka och longerade pärlan som var tokbusig och hoppade fram som en hare i galoppen haha. Hjälpte Bobo att vara hinderpersonal när hon tränade div. 3 laget för häst och var även kameraman åt Sandra. ;) Tog en tripp till donken med hela laget på kvällen och det bjöds på sjukt mycket skratt! ;D

I torsdags var det arbetsträning, det gick jättebra och efter det var jag på möte. Tog en 'powernap' på 3 timmar när jag kom hem haha och sen blev det en kväll i stallet.

Igår var jag fett nära på att sjukanmäla mig för jag var sååå trött, men jag kravlade mig iväg och arbetstränade minsann! Fett stolt! Vi fick våfflor dagen till ära då det var våffeldan så det satt ju fint. När jag slutat gick jag på stan med LM och sedan lekte jag med Isabelle och Kai. Vi tog en läcker fika på Espresso House, sen kom Jessicus på kvällen och då åt vi Spicy och packade lite grejjer i lådorrrr!

Idag har jag haft en dag som stavas BLÖH. Så den skiter jag i att berätta om. ;) Bangade kvällens festligheter och umgås med mina katter, datorn och tv'n istället. Ska nog sova snart, det är ju omställning till sommartid inatt och dessutom tänkte jag hinna kolla på ponny-tävlingarna imorn så då kan jag inte sova alltför länge juuu.

Over and Out vaaah! :*

Kommentarer
Postat av: Matilda

sv: Ja! :D

2011-03-27 @ 08:56:30
URL: http://ponyhopparn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0