Mahaba

Chacha bloggeeeen! ;)

Jag har haft en finfin och otroligt vaaaaarm söndag kan man säga. Dagen började med mysigt uppvaknande hos bästa knubbiz! En god frukost och lite stress senare var jag framme i stallet och började borsta på min pärla.

14.15 var det dags för Tina Svane träning! Det var väldigt dammigt och varmt i ca 1,5 timme men herregud vad kul det var! Är så nöjd över min duktiga häst som hoppade mur och vattenmatte-hinder utan att blinka. Sen att hon drygade som tusan på det blåa planket är en annan femma. Men jag vann över henne till slut! När vi skulle hoppa hela banan var hon klockren och ställde upp för mig trots att vi kom lite fel på 2 av hinderna, bästa! :D Matilda var så snäll och fotade oss.


Våg med vattenmattor under.


Min absoluta favoritbild! Vill förstora den! :)




Söööötastee!

Efter träningen fixade jag allt utom mockningen och hann även med att leka lite med Matilda, Sara, Iza, LillaSara och Ebba. Det var kewl hihi! Sen kom bästa Elena och hämtade mig och vi åkte till Tortuna aka Vischan via Donken, yääh! Pontus var med också, en trevlig karl maha. Vi klappade och tittade på lilla sötfölisen som kom i fredags! Och jag blev ju inte alls kär?! GE MIG ETT FÖL! Han var så galet söt när han fick gå ut i hagen för första gången, snacka om att han testade allt han kunde göra med sina lååånga ben. Hopp, skutt, hopp, spark hit, spark dit, haha så galet söt! Självklart glömde jag kameran...

Anyhow så åkte jag sen tillbaka och mockade + fyllde vatten i hagen. Kom fram till att hon dricker ca 25 liter en varm, solig dag. Det är fan inte lite vatten! o.O Nu tänker jag ta ur mina linser som skaver av allt damm från paddocken och lite trötthet, sen ska jag glo på CSI!

Pusssss!

Kommentarer
Postat av: Matilda

kulig dag;) :D

2011-05-09 @ 20:04:52
URL: http://ponyhopparn.blogg.se/
Postat av: Matilda

sv: ja:)

2011-05-13 @ 17:57:32
URL: http://ponyhopparn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0