Jag är livrädd, men det syns inte utanpå

Hör du ljudet av juli där utanför?
Sist vi sågs var det vinter och en meter snö
Jag kan höra musiken du gav mig i natt
Så här lät det medan ångesten kom ikapp

Jag vill höra en öde helg explodera utanför ditt fönster
Ibland blir jag så störd av tystnaden här

Jag tänker på dig
Jag tänker på dig
Jag tänker på dig ibland

Ge mig sommar med dagar som aldrig tar slut. Ge mig grillmys med alla fina vänner, tokiga impulsidéer och galna nätter som aldrig blir kalla. Låt mig gå runt i shorts och linne dygnet runt. Ge mig underbara konserter där mina tårar äntligen får strömma nerför kinderna obekymrat. Det är okej att bli berörd, det är bra att visa känslor.

Jag tänker tillbaka på förra sommaren och inser hur mycket jag faktiskt förändrats. Längtan i mitt bröst är större än någonsin, jag vill bara ut och leva. Vinterhalvåret är på tok för långt och alldels för dystert.

Sluta deppa, börja steppa var det någon som sa för ett par år sen. Jag tror att samma lilla tjej finns kvar inuti mig, det bara byggs på lite flera lager när man utvecklas som person.

Nästa vecka ska jag färga mitt hår, känns bra att jag väntat ca 2 månader för länge som vanligt. Eller va? Ser ju ut som en påse skit! Skulle verkligen behöva klippa mig också... Sponsor någon?! Jag ska hur som helst köpa mig ett par skitsnygga skor på måndag. Inte vilka skor som helst! Mikaela ska börja träna, sug på den.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0