Ponnisar

Har haft ett par riktigt roliga dagar! I fredags fick jag rida Alice en sväng ute med Maya på Misty och Mia på Bacchuz, sen red vi i lilla. Fick känna på trav och galopp några varv innan Maya skulle hoppa med henne. Jättefin liten ponny, väldigt känslig! Känns att hon är ung, lite valpig och vinglig.

På kvällen sov Maya över hos mig. Vi åt Max, kollade på X-factor och busade med Leo! Maya busade med honom tills han somnade haha, det behövde han. :) Vi åkte till stallet vid 12 på lördagen. Jag jobbade på banan hela eftermiddagen och sen fick jag rida Alice igen och Maya red Misty. Fick till riktigt bra galoppfattningar i vänster varv och det gick bättre överlag eftersom jag visste lite mer hur hon var att rida 2:a gången. Söta lilla ponny!

På söndagen jobbade jag som banansvarig hela dagen och det var jobbigt men kul! Såg måååånga fina hästar och blev riktigt sugen på att hoppa!

Fick rida Salero med Ebba och CousCous efteråt och det var jättekul!! Kändes riktigt bra, hon var mysig och jobbade på fint! :)

Åt Spicy med Jessica, Elena och Markus på kvällen och åt väl kanske lite för mycket... Mådde asilla efteråt och spydde innan jag kunde sova :( Mådde rätt kasst imorse också men blev bättre under dagen iaf! Åkte ut till stallet på kvällen. Red och pysslade med Salero. Gick jättebra att rida idag med och fick henne lugn och fin mot slutet i både traven och galoppen, duktiga lilla häst! :*

Var ute med Dina och hängde lite på kontoret sen. Kom hem halv tolv och har myst ner mig i soffan med filt och kuddar! Ska ta lite varm oboy och en macka sen är det dags för sängen!

Slänger in några bilder från helgen och idag på ponnisarna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0