Hmm

Okej, jag varnar er läsare nu, jag är inte så glad just för tillfället. Men jag bara känner att jag måste skriva av mig lite. Jag är så less på högtider av alla de slag, jul, påsk, midsommar osv. Och ja det beror väl på min familjesituation. Det är helt enkelt inte kul när man har en släkt som består av en endaste person som inte är så pass frisk att hon orkar eller vill bry sig om att ens fira påsk.

Jag är 25 år men det är väl klart att jag också vill få ett påskägg. Men i år är det annrolunda. Du blir mer och mer sjuk, du tappar din personlighet mer och mer för varje dag som går och det är så extremt jobbigt att leva med det. Speciellt vid högtider.

Ofta önskar jag att jag hade ett riktigt syskon att dela detta med, för det kväver mig inifrån. Jag vill inte klaga, jag vill bara att livet ska vara som det var innan du blev sjuk. Jag vill att du ska vara i stallet och titta när jag tränar, jag vill att du ska orka göra saker, jag vill fira påsk med dig, jag vill göra allt som vi gjorde förut.

Jag visar det sällan, men det dödar mig varje dag att jag inte känner dig längre. Det är så jobbigt och så svårt.


Kommentarer
Postat av: johanna

Jag tänker på dig. Ibland är livet bara för tungt.

2011-04-24 @ 00:50:23
Postat av: Ac

Även om min verklighet inte är så orättvis som din så vet jag känslan... Att alla har ett liv, familj å vänner förutom en själv. Men vet du vad man får vara ledsen och besviken man behöver inte sätta upp en fasad för alla att man mår piss. Men man ska ta tillvara på alla de där små guldkornen som kommer i vardagen du har kommit en lång väg och har en lång väg kvar, men för varje dag så blir du starkare än vad du någonsin kunnat drömma om!! Vem sätter normen för vad som är normalt ditt liv är normalt för dig!!



Önskar dig all lycka i världen!!

2011-04-25 @ 14:37:10
Postat av: Sandrie

Jag finns för dig hjärtat! Du är stark, det vet du<3

2011-04-26 @ 14:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0