Gnägg!

Okej, dagen idag var kaoz, så nu blickar jag framåt! Morgondagen kommer bli fet och hela helgen också! Imorgon är det först arbetsträning, sen åker jag till stallet och tar hand om min pärla. Sen måste jag hinna städa lite för på kvällen kommer mina sötnosar Maya & Iza hem till mig en stund. De ska äntligen få se hur jag bor och få hälsa på mina katter, som de längtat och tjatat om ett antal gånger. ;) Vi ska även skriva ihop en fin liten lapp och göra en banskiss till våran tävling Tegelhoppet!

På lördag är det lokal tävling för stora hästar på Hamre, så då är tanken att jag ska orka kravla mig upp rätt tidigt så jag hinner se alla mina kompisar när dem skuttar runt på sina hästar! ^^ Kommer nog bli en låååång dag i stallet eftersom jag ska ta hand om mina sötnos också.

På söndag är det dags för lokal ponnyhoppning och även div. 3! Ska vara där på morgonen och hjälpa Maya med Misty inför första klassen, sen ska jag jobba på banan hela dagen och slutligen ta hand om Lizzy. Så ja, stallhelg eller vad?! And i just love it!


Sockertoppar! Det är så roligt att få vara med och hjälpa er! :)

Jag har ju glömt att berätta hur det gick för dem i Strängnäs förra helgen! De var jätteduktiga, Maya red så fint och Misty lyssnade så bra. De kom runt felfritt på hinder men fick 2 små tidsfel. Vi blev lite förvånade för ingen av oss visste att det gick på tid eftersom det var en Clear Round, men man lär sig något nytt varje dag! Puss på er sötnosar! :*

Fick red på en kul grej igår! (och ja, jag överanvänder utropstecken!) Anki ska gå en kurs för att bli handledare till grönt kort, och hon frågade om jag också var intresserad, och yes i am! Så om det är okej för våran snälla styrelse att betala för en till liten skit så kommer jag bli handledare och hålla i kurser för alla som vill ta grönt kort sen! Hur kul liksom?! :D



Jag tog mitt gröna kort 2000, när jag skulle börja tävla i voltige, hähä!

Jag längtar som en liten tok till den 4:e maj, för då ska jag och Lizzy åka iväg på våran första pay n jump på flera år! Mia är bäst som ställer upp och kör oss! Sen kommer jag ha Maya som hästskötare, ombytta roller hihi. Ska bli jättekul! Så nu taggar jag till och hoppas att våran vårsvacka ger sig tids nog. ;)

Puss dåe!

Kommentarer
Postat av: Matilda

sv: hihi ja;D

2011-04-08 @ 15:39:39
URL: http://ponyhopparn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0