Aaarrrriba!

Längesen jag skrev något, en liten uppdatering av mitt liv kommer härrr!
Fredagen var en lång dag med många känslor. Begravningen var i varje fall jättejättefin och den var väldigt mycket jobbigare än vad jag hade föreställt mig. Efteråt åkte vi till Kungsbyn och fikade, väldigt goda räckmackor och det lättade upp stämningen betydligt att få sitta och prata. Vi klappade på sötaste små lammen och deras mammor! Det fanns två små minigrisar också som vi kärade ner oss i hihi! Sen åkte vi och kollade på Isabelle's, hennes Mamma's och några andras hus som de bodde i när de var små. Det var mysigt!
På kvällen blev det först lite häng på Pitchers med Isabelle, hennes mamma, Ricky och Kai. Sen drog jag och Michelle till Sigurdsgatan och kollade på 5th Avenue's spelning, de var grymt bra! Fick en EP på läppen, damn it! Så då fångade någon bakom mig den. x)
Lördagen tillbringades på ponnytävling i Virsbo efter sjukt lite sömn! Lyckades komma upp vid 6 trots 2,5 timmars vila. o.O Maya var superduktig och red nolla och jättebra, speciellt i lagklassen. Hon blir duktigare för varje gång hon är iväg tycker jag. Hennes lag kom 4:a och det andra Hamre-laget 3:a, precis utanför placering. Men båda lagen har tillräckligt med poäng för att få rida A-finalen som är i Köping. Ruuligt!
När vi kom hem till Hamre fick Maya rida Lizzy och det gick hur bra som helst!! Jag blev mäkta stolt över både min häst som skötte sig exemplariskt och Maya som red runt i alla gångarter i riktigt bra tempo trots att Lizzy latade sig i början. ;) Däckade i sängen som en klubbad säl när jag kom hem!
Igår hade jag och sängen kvalitétstid till tolv innan jag och Mamma åkte till Skiljebo på mat, efterrätt och fika. Lite sömn på soffan hann jag också med! Sen bar det av till stallet, gosade och fixade till pärlan. Hon fick vila, jag var sååå trött. På kvällen blev det en FET pizza och sen gled jag ner på stan och hade en myskväll hos Isabelle. :)
Idag har jag hängt med Isabelle (ofc daah), Kristoffer och Jessica en stund innan jag drog till min psykolog som verkligen är bäst! Sen blev det stallet, red ut med Maya och Iza, klättrade massa och sen jobbade jag henne i paddocken. Brunstig som tusan var hon idag och det blev ett galet svettpass att få henne att lyssna och gå framåt! Men hon var jättejättefin efter ett tag, pluttan. <3
Nu är jag trött och tänkte sova en skvätt!
Pösssss!
(daaamn, what i'd do to have you here, i wish you were here
daaamn, what i'd do to have you near, i wish you were here
jag är så lycklig med dig <3)
Längesen jag skrev något, en liten uppdatering av mitt liv kommer härrr!

Fredagen var en lång dag med många känslor. Begravningen var i varje fall jättejättefin och den var väldigt mycket jobbigare än vad jag hade föreställt mig. Efteråt åkte vi till Kungsbyn och fikade, väldigt goda räckmackor och det lättade upp stämningen betydligt att få sitta och prata. Vi klappade på sötaste små lammen och deras mammor! Det fanns två små minigrisar också som vi kärade ner oss i hihi! Sen åkte vi och kollade på Isabelle's, hennes Mamma's och några andras hus som de bodde i när de var små. Det var mysigt!

På kvällen blev det först lite häng på Pitchers med Isabelle, hennes mamma, Ricky och Kai. Sen drog jag och Michelle till Sigurdsgatan och kollade på 5th Avenue's spelning, de var grymt bra! Fick en EP på läppen, damn it! Så då fångade någon bakom mig den. x)


Bild från kvällen! (Snodd från fejjan hähää)

Lördagen tillbringades på ponnytävling i Virsbo efter sjukt lite sömn! Lyckades komma upp vid 6 trots 2,5 timmars vila. o.O Maya var superduktig och red nolla och jättebra, speciellt i lagklassen. Hon blir duktigare för varje gång hon är iväg tycker jag. Hennes lag kom 4:a och det andra Hamre-laget 3:a, precis utanför placering. Men båda lagen har tillräckligt med poäng för att få rida A-finalen som är i Köping. Ruuligt!

När vi kom hem till Hamre fick Maya rida Lizzy och det gick hur bra som helst!! Jag blev mäkta stolt över både min häst som skötte sig exemplariskt och Maya som red runt i alla gångarter i riktigt bra tempo trots att Lizzy latade sig i början. ;) Däckade i sängen som en klubbad säl när jag kom hem!

Igår hade jag och sängen kvalitétstid till tolv innan jag och Mamma åkte till Skiljebo på mat, efterrätt och fika. Lite sömn på soffan hann jag också med! Sen bar det av till stallet, gosade och fixade till pärlan. Hon fick vila, jag var sååå trött. På kvällen blev det en FET pizza och sen gled jag ner på stan och hade en myskväll hos Isabelle. :)

Idag har jag hängt med Isabelle (ofc daah), Kristoffer och Jessica en stund innan jag drog till min psykolog som verkligen är bäst! Sen blev det stallet, red ut med Maya och Iza, klättrade massa och sen jobbade jag henne i paddocken. Brunstig som tusan var hon idag och det blev ett galet svettpass att få henne att lyssna och gå framåt! Men hon var jättejättefin efter ett tag, pluttan. <3

Nu är jag trött och tänkte sova en skvätt!
Pösssss!

(jag är så lycklig med dig <3)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0